Den s INSPIRE připravila Česká asociace pro geoinformace (CAGI), Český úřad zeměměřický a katastrální (ČÚZK) a Česká informační agentura životního prostředí (CENIA).
Seminář se uskuteční dne 11. 11. 2016 na Novotného lávce v Praze.
Jaké přednášky na semináři zazní?
Jak si s INSPIRE stojíme a jak dál?
Národní datové sady INSPIRE
Nový pracovní program MIG a jeho dopady do povinnosti poskytovatelů
Prioritní data – příklad z praxe
Harmonizace přeshraničních geografických dat se sousedními státy
Zpracování dat environmentálního reportingu
Rozšíření INSPIRE specifikací pro národní účely + příklady využití
Události aneb eventy, zanesené v našem kalendáři bereme vážně. Tedy coby příležitost zviditelnit naše společné snahy a instituci Ústavu jako takovou.
Po dvou letech od poslední prezentace PaGISu jsme se vydali proto opět na konferenci ISAF & Geomatics in Projects & PLan 4 All, hostovanou tradičně v malebném prostředí Kozelského zámku. Pořadateli jsou katedra geomatiky Západočeské univerzity a NPÚ, zosobněný příznivcem informačních technologií a gisů, kastelánem Karlem Bobkem.
Může to vypadat, že pod pokličkou geoportálu památkové péče se nic neděje. I když se snažíme v maximální míře publikovat prostorová data památkové péče jako veřejná, jejich určitý segment byl, je a zřejmě i zůstane dostupný pouze registrovaným uživatelům IISPP, resp. geoportálu..
Tito uživatelé si mohli povšimnout, že v před necelými čtrnácti dny se mezi mapovými aplikacemi objevila staronová mapa s názvem Věcná revize hranic a rozsahů právních stavů. Mapová aplikace poskytuje náhled na zpracovaná data revizí hranic chráněných území a ochranných pásem (porovnání vedení hranice s textem příslušného právního předpisu a mapovou přílohou) a obdobně zpracovávané revize rozsahů právních stavů určeného výčtem chráněných a dotčených pozemků a jejich částí (především kulturních a národních kulturních památek) po parcelách.
O maptipech v mapových aplikacích geoportálu jsme zde již psali. Naposledy v článku Nové maptipy. K již dříve nadefinovaným maptipům přibyly nyní ve většině mapových projektů nové. Analogicky k maptipové vrstvě prostorově identifikačních prvků byla vytvořena vrstva prostorových rozsahů Právních stavů jednotně graficky zobrazených jako průsvitné šedě lemované polygony. Po kliknutí do mapy, pokud jsou maptipy aktivní, se v nich tedy nyní zobrazují i zvýrazněné polygony právních stavů (tedy kulturních a národních kulturních památek, památkových rezervací, zón, ochranných pásem).
Na ilustracích níže takto postupně po kliknutí na místě synagogy ve Slavkově u Brna odlistujeme kulturní památku, městskou památkovou zónu a krajinnou památkovou zónu.
Není moderního informačního systému o památkách bez GISu. Pod názvem Atlas culturel, atlas des patromoines je publikovám péčí ministerstva kultury (Ministère de la culture et de la communication) najdete na http://atlas.patrimoines.culture.fr.
Abychom vám poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o vašem zařízení soubory cookies. Souhlas s touto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako jsou chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce stránek.
Nutné
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.