Augmentovaná realita

O tomto prapodivném sousloví jistě mnozí z vás slyšeli. Do kulhavé češtiny se převádí jako „rozšířená realita“. Zkrátka zíráte na display, zobrazující v nějaké formě (ať fotografické nebo symbolické – tj. mapa) okolní prostředí, a navíc v tomto složeném obraze existují i další (virtuální) objekty. Může jít o popisky k restauracím, uměleckým dílům nebo, a to je „hype“ posledních dní, o Pokémony.


O této hře, resp. její posledním vtělení jste patrně slyšeli. Pokud nikoli, slušné shrnutí například zde. Pro nás je ovšem zajímavá nejen poněkud infantilní náplň, ale technologický základ.. Tedy, mimo jiné, odkud se ve hře bere mapový podklad.
Zajímavý článek o tomto otazníku jest zde.
V zásadě dospívá k závěru, že je použit  základ Google map, zamíchaný s dalšími speciálními vrstvami, například s lokalitami z FourSquare…takže např vodní Pokémon se objevuje poblíž geoprvků vody…
Jsem zvědav. kdy se vylíhne Pokémon specializovaný na památky. Bude to typově něco jako Ghost nebo spíše Dragon?
Kde ale vezme taková, v podstatě tematická sada data pro širší území? (čti „worldwide“). Žeby z katalogu INSPIRE pro chráněná území?
Nevím nevím…

Jinak ovšem zas tak o převratnou novinku nejde, použití augmentované reality mělo již řadu implementací.Na průlom se zjevně stále čeká.

3 komentáře na „Augmentovaná realita“

  1. Památky by stačilo zpřístupnit v minimalistické podobě s údajem o ne-/ochraně, informacemi o historii a památkové hodnotě, s historickou ikongrafií místa. Jistě by se i s tímto skrovným vylepšením řada lidí spokojila. Namířit a vědět. Případně moci poslat upozornění na akutní ohrožení, přidat aktuální fotku apod.

Napsat komentář